כשהייתי תלמידה בביה"ס, לא חיבבתי (בלשון המעטה) שיעורי תנ"ך.
מאז שהתחלתי ללמד תורה בשנה שעברה, אני עוברת חוויה מתקנת וזה ניכר על הלמידה בכתה. כלומר, על מנת שלתלמידים בכתה לא יהיה טעם מר מהמקצוע בעתיד, אני מראה את הפן המעניין בסיפורי המקרא.
אני עושה את זה בשיטות הוראה שונות שהעיקרית ביניהן היא הוראה פרונטלית שמשלבת את כל כישורי הדרמה הרעועים שלי, תוך אינטונציה מתאימה, הבעות פנים, אקטיביות מתפרצת, הדגמות והמחשות. למשל חזרה על ציטוטים נבחרים בע"פ בקול רם ובאופן דרמטי שלי ושל התלמידים, בכדי ליצור סיטואציה משמעותית שתגרום לזכירה. כמובן שאני משלבת גם שיטות הוראה אחרות כמו: למידה בקבוצות קטנות ועבודה עצמאית. בנוסף, בסוף כל יחידת לימוד התלמידים מכינים ספר על חיי משה- שילוב יצירתיות ואמנות בלמידה, אנחנו מציגים סצנות נבחרות עם תלבושות- להבנת התוכן באופן מוחשי, צפייה בסרטונים, קיום ניסויים ועוד...
ואכן, התלמידים מסתקרנים, מתעניינים, שקטים, מחכים לשיעורי תורה, מביטים בי במבט שצמא לדעת, משתתפים ומשתפים פעולה. הדיון בשיעורי תורה בכתה ג'1 ניהיה פילוסופי לעיתים, ואני מנצלת אותו לחשיבה ביקורתית.
כל זה מתבצע תוך למידת חקר של הנושא ולסקרנות האישית שלי שעולה מכך, ובכך השגת המטרה עלתה על ציפיותיה בשני מישורים.
המעגל נסגר מבחינתי, על הצד הטוב ביותר.
מאז שהתחלתי ללמד תורה בשנה שעברה, אני עוברת חוויה מתקנת וזה ניכר על הלמידה בכתה. כלומר, על מנת שלתלמידים בכתה לא יהיה טעם מר מהמקצוע בעתיד, אני מראה את הפן המעניין בסיפורי המקרא.
אני עושה את זה בשיטות הוראה שונות שהעיקרית ביניהן היא הוראה פרונטלית שמשלבת את כל כישורי הדרמה הרעועים שלי, תוך אינטונציה מתאימה, הבעות פנים, אקטיביות מתפרצת, הדגמות והמחשות. למשל חזרה על ציטוטים נבחרים בע"פ בקול רם ובאופן דרמטי שלי ושל התלמידים, בכדי ליצור סיטואציה משמעותית שתגרום לזכירה. כמובן שאני משלבת גם שיטות הוראה אחרות כמו: למידה בקבוצות קטנות ועבודה עצמאית. בנוסף, בסוף כל יחידת לימוד התלמידים מכינים ספר על חיי משה- שילוב יצירתיות ואמנות בלמידה, אנחנו מציגים סצנות נבחרות עם תלבושות- להבנת התוכן באופן מוחשי, צפייה בסרטונים, קיום ניסויים ועוד...
ואכן, התלמידים מסתקרנים, מתעניינים, שקטים, מחכים לשיעורי תורה, מביטים בי במבט שצמא לדעת, משתתפים ומשתפים פעולה. הדיון בשיעורי תורה בכתה ג'1 ניהיה פילוסופי לעיתים, ואני מנצלת אותו לחשיבה ביקורתית.
כל זה מתבצע תוך למידת חקר של הנושא ולסקרנות האישית שלי שעולה מכך, ובכך השגת המטרה עלתה על ציפיותיה בשני מישורים.
המעגל נסגר מבחינתי, על הצד הטוב ביותר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה