יום רביעי, 13 בפברואר 2013

"הזמנה לשקט" -מצויינות 2000 מתמטיקה ומדעים


ביום שני ה- 11.2.13 ילדי "מצוינות 2000" במתמטיקה כיתה ו' יחד עם תלמידי מצויינות במדעים עם תלמידי הכיתות ד-ה יצאו למוזאון הילדים בחולון לפעילות "הזמנה לשקט".

בפעילות זו מדמים כיצד אדם חירש מסתדר, מתנהל בחיי היומיום ולמדנו גם  קצת משפת הסימנים.

כל קבוצה קיבלה מדריך אנחנו היינו עם המדריך מקסים.           המדריכים היו לקויי שמיעה או חירשים.

שערכו לנו היכרות עם המדריכים, הסבירו לנו מה אנחנו הולכים לעשות ואיך להתנהג עם המדריך (כי הוא לקוי שמיעה), ומיד נכנסנו לפעילות. הדבר העיקרי והחשוב בפעילות היה שאסור לדבר.

כל אחד קיבל אוזניות שכמעט אטמו לנו לגמרי את השמיעה.

בחדר הראשון עמדנו סביב שולחן גדול ועגול והמדריך אמר כל פעם לעשות צורות עם הידיים ולשים על השולחן (לב , עיגול, משולש ועוד...) ואז הצל שלנו הופיע על השולחן גם כשהורדנו את הידיים.

בחדר השני היו מסגרות תלויות מהתקרה במעגל ובאמצע היה שולחן קטן ועגול שהסתובב ועליו תמונות, וכל אחד היה צריך להביע רק עם שפת הגוף איך הוא מרגיש לגביהן.(למשל תולעת, נחש וכו').

 

בחדר השלישי היה לוח מקרן גדול שם עשינו שני דברים:

בפעילות הראשונה היה מוקרן מילים הקשורות לרגשות וכל אחד בתורו היה צריך להדגים על ידי שפת גוף ללא מילים רגש אחד וכל השאר ניחשו איזה רגש זה היה.

בפעילות השנייה היה מוקרן ים ובתוכו איש על סירת גומי מנסה להינצל מכריש. אנחנו הינו צריכים להגיד למדריך מה האיש צריך כדי להינצל בלי מילים.

בחדר הרביעי שיחקנו  משחק זיכרון. היה שם לוח גדול כמו מעין קיר, עם משבצות מסתובבות. בחלקן הקדמי היה צילומים של שפת הסימנים ומאחוריהם את משמעותם (שפם, שיער, רגל וכו'). אחר כך התחלקנו לשתי קבוצות ולכל קבוצה זמזם. היינו צריכים לזכור את המשמעות.

בחדר החמישי היה מעין בר משקאות שבו היינו צריכים להציג את עצמינו, את השם שלנו  בעזרת שפת הסימנים בפני המדריך מקסים והברמנית. זה היה קצת קשה אבל בסוף הצלחנו.

  לסיום יצאנו לחדר ובו חיכתה לנו מתורגמנית. היא אמרה שעכשיו אנו יכולים לשאול את המדריך מקסים שאלות והיא תתרגם אותו. הורדנו את האוזניות והרגשנו הקלה גדולה...

 

לסיכום,

מאוד נהנינו, אנחנו באמת חווינו איך אדם חירש מרגיש ואנחנו לוקחים את פעילות זו בתור חוויה מרגשת ומעניינת!

 

מאיה סלומי ויעל סמואל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה