סיומה של מחצית שנת לימודים זוהי הזדמנות לעצור ולשאול את עצמנו - אז מה היה לנו בחודשים שחלפו מתחילת השנה ועד עכשיו? זוהי הזדמנות לכל ילד לערוך הסתכלות פנימית, כל אחד על עצמו והזדמנות לכולנו לערוך הסתכלות מערכתית על כלל העשייה הבית ספרית.
היום, יום שישי ה- 1/2/13, התקיימה חלוקת תעודות בבית הספר. בשעתיים האחרונות הקדשנו זמן לפעילויות סיכום המחצית. באחת הפעילויות, ערכנו משחק תפקידים של כתבת חדשות המראיינת את תלמידי בית הספר. נושא הראיון היה בית הספר דוד ילין דרך עיניהם של הילדים - מה יש בבית הספר שגורם להם להרגשת שייכות ומה היו לשמר ולקחת איתם למחצית הבאה?
להלן מספר דוגמאות לדברים שהעלו הילדים:
* יש לנו חברים שכייף לשחק וללמוד איתם.
* המורים שלנו מקשיבים לנו, מכבדים אותנו, מתחשבים בנו ועוזרים לנו בשעת הצורך.
* סמל בית הספר המסמל את האחדות שלנו.
* טקסים ופעילויות שהפכו למסורת בית ספרית.
* חצר בית הספר גדולה ויפה ואנחנו אוהבים להיות בה.
* שיעורים מגוונים - מוסיקה, אומנות, דרמה, ספורט ועוד.
* ילדים שעוזרים אחד לשני.
* אווירת לימודים רצינית.
* בית ספר שפועל למען איכות הסביבה.
* לילדי בית הספר יש את הזכות והיכולת להשפיע - מנהיגות צעירה ומנהיגות ירוקה.
* יש בבית הספר שלנו יוזמות יפות למען הזולת - תרומות מזון, מתנות לילדים חולים, תרומות בגדים לנזקקים ועוד.
* למידה חווייתית במקצועות השונים.
* שיעורי מצוינות בכל מיני תחומי דעת.
* למידה באמצעות המחשב.
* ספריה גדולה ויפה.
* הורים שמגיעים לכיתה לקרוא לנו סיפורים - "הורה קורא"
* הפסקות פעילות שכל כיתה מארגנת בתורה.
* הרקדות וטורניר כדורגל שמארגנים המורים לספורט.
* טיולים ומסיבות כיתתיות כמו יום המשפחה למשל.
* מקהלת בית הספר המופיעה בטקסים ואירועים.
* תלמידים מנגנים בחליליות ובתזמורת בית הספר ומופיעים בטקסים ואירועים.
לאור כל הנאמר לעיל, מתוך הקשר שלי עם הילדים והיומיום שלי בבית הספר, אני מרגישה שהילדים באים בשמחה ללימודים וחושבת שיש לנו במה להתגאות .
אני וילדי כיתתי, ד'3, מאחלים לכל קהילת בית הספר דוד ילין מחצית שניה טובה, מוצלחת ופורייה ושרק נמשיך לצמוח ולהתפתח בכל התחומים.
מיכל הס וילדי כיתה ד'3.
היום, יום שישי ה- 1/2/13, התקיימה חלוקת תעודות בבית הספר. בשעתיים האחרונות הקדשנו זמן לפעילויות סיכום המחצית. באחת הפעילויות, ערכנו משחק תפקידים של כתבת חדשות המראיינת את תלמידי בית הספר. נושא הראיון היה בית הספר דוד ילין דרך עיניהם של הילדים - מה יש בבית הספר שגורם להם להרגשת שייכות ומה היו לשמר ולקחת איתם למחצית הבאה?
להלן מספר דוגמאות לדברים שהעלו הילדים:
* יש לנו חברים שכייף לשחק וללמוד איתם.
* המורים שלנו מקשיבים לנו, מכבדים אותנו, מתחשבים בנו ועוזרים לנו בשעת הצורך.
* סמל בית הספר המסמל את האחדות שלנו.
* טקסים ופעילויות שהפכו למסורת בית ספרית.
* חצר בית הספר גדולה ויפה ואנחנו אוהבים להיות בה.
* שיעורים מגוונים - מוסיקה, אומנות, דרמה, ספורט ועוד.
* ילדים שעוזרים אחד לשני.
* אווירת לימודים רצינית.
* בית ספר שפועל למען איכות הסביבה.
* לילדי בית הספר יש את הזכות והיכולת להשפיע - מנהיגות צעירה ומנהיגות ירוקה.
* יש בבית הספר שלנו יוזמות יפות למען הזולת - תרומות מזון, מתנות לילדים חולים, תרומות בגדים לנזקקים ועוד.
* למידה חווייתית במקצועות השונים.
* שיעורי מצוינות בכל מיני תחומי דעת.
* למידה באמצעות המחשב.
* ספריה גדולה ויפה.
* הורים שמגיעים לכיתה לקרוא לנו סיפורים - "הורה קורא"
* הפסקות פעילות שכל כיתה מארגנת בתורה.
* הרקדות וטורניר כדורגל שמארגנים המורים לספורט.
* טיולים ומסיבות כיתתיות כמו יום המשפחה למשל.
* מקהלת בית הספר המופיעה בטקסים ואירועים.
* תלמידים מנגנים בחליליות ובתזמורת בית הספר ומופיעים בטקסים ואירועים.
לאור כל הנאמר לעיל, מתוך הקשר שלי עם הילדים והיומיום שלי בבית הספר, אני מרגישה שהילדים באים בשמחה ללימודים וחושבת שיש לנו במה להתגאות .
אני וילדי כיתתי, ד'3, מאחלים לכל קהילת בית הספר דוד ילין מחצית שניה טובה, מוצלחת ופורייה ושרק נמשיך לצמוח ולהתפתח בכל התחומים.
מיכל הס וילדי כיתה ד'3.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה